Halaman

Khamis, 19 Januari 2012

18 januari 2012-jam 3.30 pagi

Akhirnye, makwan pergi menemui penciptanye. Alhamdulilah, dgr citer mama, makwan pergi dlm keadaan sangat tenang, makwan sudah bersedia menghadapinye sejak die jatuh sakit aritu. Dan yang lebih sayu, makwan sendiri kiamkan tangannye sewaktu detik nafasnye yg terakhir tapi hanye sempat tangan kanan je, tangan kiri x sempat dikiamkan, nafasnye sudah berhenti.
Jenazahnye dibawa ke masjid darul ehsan di Subang Jaya, dimandikan dan disembahyangkan disane. Pengebumian di Bangi. Selepas zuhor, jenazah di bawa masul kedal van jenazah dan diiringi polis trafik menuju ke Bangi. Sampai di Bangi lebih kurang pukul 3 lebih, cuaca mule berarak mendung seakan turut berkongsi kesedihan. Seelok talkin sudah dibaca dan diselesaikan, hujan turun dengan lebatnye. Alhamdulilah, ujan rahmat menangisi pemergian seorang ibu yang terlalu kasihkan anak2nye.
Arwah tokyah mungkin sedang tersenyum melihat kekasih hatinye datang menemaninye yang telah sekian lame menunggu.

Alfatihah untuk Arwah Hjh. Zaharah Leweh. 1929-2012.
Published with Blogger-droid v1.6.9

2 ulasan:

Dzil Khadeeja berkata...

innalillah...takziah kak..makwan ko nie aku rasa dia sehat je agi, jatuh tu mmg penyebab je kan.. ='(

Hot Mummy berkata...

Yup, jatuh tu la penyebabnye sbb drh beku dh merebak sampai ke otak. Nk operate x leh die dh terlampau tua n lemah. Tp, aku sbg cucu redha die pegi drpd die tanggung derita sakit lebih lame.