Halaman

Selasa, 3 Jun 2014

Lost World of Tambun

Lepas ber Kellies Castle, kitorang teruskan perjalanan balik ke KL. Pastu singgah minum kat area Gopeng. Pekene roti canai n nescafe o panas. Lepak2 sambil luruskan pinggang, lagi skali laki aku wat keje gilee!!

Eh, x yah balik KL la malam ni, jom g Tambun esok? Hamboiiii!!!! Ko bia betul bangg!, dah lame tinggalkan ghumah ni. Sambil2 tu, Mr. Rain survey hotel bajet kat area Ipoh. Mase tu dh pukul 7 lebih. Pas dah survey2 hotel bajet, laki aku tanye kazen2 aku, ok ke nak stay semalam lagi. Budak2 ni pun dah mereng, JOMMM BANGLONGG!! ewahhhh!!!

Bergerak la kami ke Ipoh, cari punya cari hotel bajet sampai kul 10 malam barulah dapat bilik. Boleh tahan jugak ghamai org yang check in. Seumo idop aku x penah stay hotel bajet RM70 semalam. Mr. Rain dah gelak2 kan aku sbb kene tido hotel bajet cam tu. Adoihaiii!! pakal laaa semalam je nak stay itupun x sampai semalam...layankan aje lahhhh!!

Esok, pepagi aku dh pekik suruh sume check out cepat!! G breakfast n terus gerak ke Tambun. Kazen2 aku sume steady je...haramjadah betul dorang ni. Memang kaki berjalan,tido kat mane pun x kesah yee!!

Sampai kat LWOT, ngam2 kul 10 am. Dorang open 10 am- 6 pm. Tiket dewasa RM50, kanak2 lebih 90cm RM43. Tapi, kalo korang ade kad Mesra, leh dapat disc. RM50 jadi RM43, kanak2 lupe lak brape hengget.

LWOT ni kat area Tambun, mase memula aku pegi tahun 2008, x banyak facilities pun, like2 je lah. La ni, ok lahh walaupun x se best macam kat Sunway, tp oklahhh. Sesuai ngan regenye kan. Janji budak2 happy. Kitorang stay kat sini sampai tutup. Balik tu singgah makan kat Gopeng jugak sebab jalan kt highway dh mule stuck. B4 kebuluran di tengah jalan, marilah selamatkan perut dulu.

Pas makan, kul 9.30 mlm kitorang gerak balik KL. Sampai Nilai kul 1 pagi, esoknye SENIN, kojo yooooo!!!!

Apepun, ni lah plan last minit yang best!! Semua orang happy walaupun kene tido kat hotel bajettt!!! uwaaaaaaaa!!!!!





















Tiada ulasan: