Halaman

Rabu, 29 September 2010

Bole x kalau aku tersentap didadaku?




Haishh!!!!

Minggu sentap kalau santap kenyang jugak perut aku ni kan?

Ok, nape aku tepek pic anak aku Aimar kat sini? Meh aku stori pasal die dan kenapa aku sentap? Tp, bukan aku sentap ngan perangai anak aku ni tp sikap TANGGUNGJAWAB orang pada anak aku.

Citenye macam ni. Last week, mentua aku ade buat open house. Laki aku pagi2 dah berangkat ke Gelang Patah. Tinggal la aku bertiga ngan biras2 n adik ipar yang lain membanting tenaga nak menjayakan open house ni. Mase majlis bermula, budak2 memang gila babun ramai. Besela kan, bila sesekali berjumpa. Anak aku ni memang dah rupe ape dah ngan berminyak2, bergumpal-gumpal berlelah-lelah bagai. Ok, x pe, no hal.

tup,tup, keceriaan anak aku diragut sekelip mata oleh Pakcik die punye PUNTUNG ROKOK!!! memang la perkara bese dan aku anggap dah nak kene kan, nak wat macam mane. Tp yang aku sentap dan aku pk, ape bingai sangat kan?

1- Bila anak aku dah terkene puntung rokok tu, adik laki aku ni, x delah nak bagitau aku pasal ni. Aku tau pun sebab anak buah biras aku yang report. Sadis ok! Aku pun tgk Aimar mcm tahan sakit tp aku pura2 kata, alah....sakit sikit je, tahan la. Abang kan BOY!!! Aku bukan kejam cuma aku kene ajar anak aku jadi KUAT!
2. Ko dah tau ROKOK kau tu kene kat anak aku, SUSAH SANGAT ke ko nak pegi amik minyak gamat ke, minyak dagu ke eh, silap! sapu la kat bawah dagu anak aku tu? Kalau aku dalam situasi kau, menggelupo weiiii!! Yelah, kita dah CACATKAN anak orang, mau nye ko x risau. Tp, die x okkaaayyy...selamba land je!!! Aku pandang kat die, die cuma TUNJUK ROKOK die je! x pe...sabar je lah.

Sampai abes majlis, memang die x buat ape pun cume laki bini dok ulang2 tgk luka tu kat muka anak aku. Nak sapukan ubat x de lakan, apelagi nak bawak klinik. X pe, adik ipar kan?

Ape yang tersentap sangat, sikap x BERTANGGUNGJAWAB die tu pada anak aku. Memang anak aku bukan anak kau. Kalau kene kat anak kau, ape kau nak cakap? Pastu aku buat derk je? Ape kau rase? Sedangkan anak aku TERtolak atau TERlanggar kaki anak kau, bini kau dah buntang dah mate, ade aku kesah?

Xpe, cuma aku BANGGA, anak aku KUAT!!!! tp, perlu x aku berdendam andai kata satu hari anak die terkene pulak ROKOK laki aku, perlu x aku menggelupo carikan MINYAK GAMAT? KOserrrr akuuuuu.............

Sekian segmen sentap dari meja keje aku yang bersepah!!!

Tiada ulasan: