Halaman

Rabu, 28 September 2011

Simpanan ASD

Ok, jom kite cecite tabungan anak-anak pulak.

Mase Kimi x beradik lagi, aku ade bukakkan akaun Tabung Haji terus wat potongan gaji sekali. Setiap bulan potong dalam RM20 je. X banyak pun. Bile Kimi dah ade Dhia, aku kuakan sume duit Kimi dalam Tabung Haji n bukak akaun ASD pulak. Kanak-kanak dr umo 6 bulan ke atas dah leh bukak akaun neh. Ingatkan nak bukak ASB untuk dorang tp ropenye x boleh sebab x cukup umo lagi. Nanti yang dalam perot neh pun aku nak bukakkan akaun ASD jugak.

Alhamdulilah, duit raye tahun neh, memasing dapat sorang RM700. Murah rezeki anak-anak. Ari tu dah bank in duit raye part 1 RM500. Pas kenduri ari tu, dapat lagi sorang RM200. Alhamdulilah, moga-moga simpanan neh dapat tolong2 dorang mase nak belajar kat mane2 nanti.

Dr minggu lepas aku nak bank in kan, x lepas2. Kat CIMB kene pegi pepagi kalo nak bank-in sebab dorang ade kuota la pulakkk!!! Td neh aku g pej pos pun, x leh jugak. Dah gune kuota jugak!! Hampehhhh!!Esok pepagi kenela aku bertandang lagi kat Pejabat Pos. Kang ke Pavillion lak duit royo bebudak neh kanggg!!! Haiii!!!

Eh? Anak-anak korang bukak akaun ape? Macam-macam ader skang neh kan? Kelab Nuri paling best aku rase sebb bukak akaun ade dapat hadiah.

Tiada ulasan: