Halaman

Isnin, 15 April 2013

Mesin jahit arwah tokyah.


Hari sabtu lepas, aku ade kt umah Mama. Saje lepak2. Pastu mama suruh aku jahit ujung kain uniform skolah Dhia. Huhuhuuu..Apelagi, selemeh la mesin jahit kt umah tu. Mesin jahit tu arwah Tokyah aku punye. masih elok lagi walaupun dh lebih 50 thn. Jename SINGERRRRR..menawan keluarga bahagiaaaa....
Hihiihihihihi...
Aku ni xde la pandai nau menjahit...stakat skit2 boleh lah. Aku reti gune mesin jahit ni pun sbb selalu tgk arwah Tokyah menjahit baju2 arwah Makwan aku. Aku tgk care masuk benang, care nak adjust kaki kat bawah tu. So..bile arwah atuk aku g pasar, aku try la gune kain2 perca yang adee.Haa...baju2 arwah Makwan aku semuanye arwah Tokyah aku yang jahit kan. Pandaikan atok aku? heehehehehe..bukan stakat baju kurung je, baju kebaya pon bole tau!!

Inilah mesin jahit arwah Tokyah aku..masih berfungsi sampai sekarang. Dan aku pun masih ingat lagi cara2 nak menggunakannye.

Budak ni time aku menjahit, die mengemas laci Nekma die. Abes sume barang die selemeh!!





Tiada ulasan: