Halaman

Khamis, 13 Mei 2010

13 Mei 2010- Khamis

13 Mei 2010- Happy birthday Along!

Tapi, along dh xde. 6 Mei 2010 yang lepas, genap 5 tahun along tinggalkan Kaklong, Ariff and Ajez. Ari ni pulak,birthday die. Sori, gambar x clear sbb amik gune hp cikai. Mase ni arwah along baru lepas selesai akad nikah kat umah Kaklong di Seremban. Tarikh anniversary dorang special tau...9/9/1999.
Yang ni anak sulung arwah along, Ariff. Sebijik macam daddy die kan?

Yang kecik skali, Ajez. Name penuh Abdulaziz. Dulu, mase arwah daddy nye meninggal, airmate die meleleh je. Aku pulak mase tu tengah mengandungkan Kimi. Lagi sebulan aku nak bersalin. Boleh dikatekan aku rapat ngan arwah. Kirenye, die ni penghubung kitorang adik beradik yang berlainan mak. Die ni la yang selalu bawak aku balik Batu Pahat bile aku dh keje kat Bangi. Die mcm x nak aku putus hubungan ngan adik beradik lain. Yelah, arwah along aku ade lagi 2 adik lelaki satu mak, Mak yang pertama. Aku anak mak yang kedua. Finas, Dida n Nani, mak yang ketiga. Terer tau abah aku, sume bini die orang Noghori....
Lepas arwah along aku dh xde, aku menyepikan diri terus dari balik ke Batu Pahat. Dah xde sape dh kat sane, Abah aku pun dh x de. So, tujuan utama nak balik tu, dh xde dalam list aku. Kalau arwah along aku masih ade, maybe aku still balik BP lagi nak jengok Tok aku kat Muar.
Aku ingat lagi mase aku tgk arwah along sakit kat Hosp. Colombia, Seremban. Die pesan kat Rin, jangan hisap rokok, along dh nak mati dah rasenye ni. Gile kau! Pecah dada aku! Tapi, aku happy jugak, sebb along dh tengok aku zaman aku anak dara, zaman study kat Kl, zaman bekerja, aku nikah n along dapat tgk aku memboyot!! Hahahahahah...Along tanye, ape besar sangat perut ni? Siot jer!! Tapi , kini sume kenangan...Kenangan aku hantar along ke destinasi terakhir die pun, masih jelas dalam ingatan aku....Teringat ariff...Sian daddy, nanti spider gigit daddy! OMG!! Ariff kecik lagi mase tu, die memang x paham...
Tetiba rindu gile kat arwah along.....AL-FATIHAH untuk Sirajuddin Hj. Sulaiman...


Tiada ulasan: