Halaman

Ahad, 20 Jun 2010

Semangat yang hilang.....

Lately ni, malas sangat dah rasenye. Nak pegi keje pun dah x semangat lagi. Sampaikan nak pegi keje, nak pakai baju apepun x leh pk lagi. Kalau pegi keje tu, nak bersiap punye la malas. Sometimes nak half day jer. Adoiii...x tau nape. Dalam pale otak asyik pk nak bercuti je...nak relaks2 kat tepi pantai. Padahal baru balik Langkawi n PD. X puas2 lagi ke?

Suasana kat opis kekadang buat aku rase bosan je. dahla steno kat situ buat hal, bukan x reti buat keje. tp, PEMALAS nak buat keje sendiri. aku yang malas ni ha, keje siap juga tp x de mood lah. Yang steno ni, dh la pemalas, keje sendiri asyik nak pass kat orang je. Gilerr!!!

Sebenarnye, aku dalam proses nak siapkan rumah. Nak pasang grill, lampu, air etc lah. Tapi, nak mulakan tu bile ntah. Rasenye aku kene cari environment lain lah. Dah xmampu aku nak hadap situasi mcm ni lagi. Aku kene buat sesuatu ni. Ni kalau buat tu boring, buat ni boring, ape nak jadi ngan idop aku?

Esok skolah dh bukak balik. Nasib baik uniform Kimi, aku dh siap iron awal2 ari tu. Kalau x, lagi lah aku stress nak buat benda2 ni. Adoiii haiiii...mule la balik episod terkejar-kejar! Nak menyiapkan anak, nak melayan kerenah papa yang liat nak bangun pagi. Hishhhhhh.....Cepatla student2 ni masuk balik, supaya aku bz dan x ingat ape2 lagi pasal BOSAN!!!!

X lame lagi nak masuk bulan Julai. Kene tunggu Family Day Hj. Wahab pulak. Ntah ape jadi nanti, x tau lah aku. Harap2 bolela menghilangkan boring aku nanti. Lepas bulan Julai, masuk Ogos...bulan ramadhan pulak menjelma. Pastu raye...adoiiiiii!!! tp, tahun ni giliran aku dan semua sepupu2 beraye belah bangi. Seronok lah sikit.

Ape lagi aku nak tulis? Pas ni nak iron baju keje laki aku n baju keje aku....waaaaa................malasnya!!!!!!

Ya Allah, jauhkan lah aku dari tabiat buruk ni, kuatkan la semangatku, tabahkanlah jiwaku ini Ya Allah. Pimpinla aku ke jalan yang kau redhai Ya Allah. Hapuskanlah segala perasaan buruk di dalam jiwa ku ini Ya allahh..Sesungguhnya Kau yang Maha Mengetahui ape yang bergolak di dalam jiwa ku ini Ya Allah...Sesungguhnya, aku memohon kepadamu Ya Allah...ku pohon sekali lagi Ya Allah...bantula diriku ini Ya Allah...semoga aku tidak hanyut ditelan lautan kealpaan.....AMINNNNNNNNNNNNNN......

Tiada ulasan: