Halaman

Rabu, 9 November 2011

Emo kejap!

Elok-elok je aku bertenang dalam menanti ari nak bersalin, pagi ni dapat plak berita yg menyebabkan aku emo!! Bengonggg!!!

Aku x nak salahkan sesiapa dalam hal neh. Lagipun hal keluarga dan sepatutnye x menjadi masalah pun? Tp itula, kalo dah nak jadi modal, ade jeee... Cite yang aku cakap lain, dipikirkan lain pulak. Adusss!!!

Last2 aku anta sms nk membetulkan balik tp ape yang aku dapat? Kenapa aku yang lebih2? Kenapa lak aku nak masuk campo? Lerrr...cite yg dorang dengar adelah drpd aku, sure la aku kene betulkan balik. Aku pun x ingin nak melebih-lebih ngan family orang. Aku cume nak betulkan balik ape yang dorang dengar tu bercanggah dengan ape yang aku cite.

Dan aku pun bukan sengaja nak jaja2 cite cume kebetulan dah orang bertanyekan keadaan ORANG DI MEKAH. Dan ORANG DI MEKAH pun baru je lepas berhubung ngan aku. So, AKU SAMPAIKAN LA PESAN N SALAM. Salah ke? Aku rase aku x salah, orang yang mendengar tu yang salah membikin spekulasi.

"Ye, kami sihat, alhamdulilah kat sini. (sambil gelak2 n menikmati breakfast berege RM21.00). Nak tau, kami sendiri nampak macam mane jemaah haji yang meninggal terjun bangunan tu. Tp, x nak la cite kat sini, insyaallah balik nanti kite cite panjang. KEsian, orang buat spekulasi mcm2 pasal arwah. Nak tau,  kat Madinah neh, Allah dah mula tunjuk satu-satu kejadian untuk KITE. Nanti kirim salam kat sume orang ye, dan kami mintak ampun dan maaf ye kat SEMUA ORANG. TOLONG SAMPAIKAN YE..." Begitula lebih kurang pesan dan salam yang aku dapat.

Tetapi, aku x terus pun sampaikan pesanan tu. Lepas 2 minggu yakni orang tu dah sampai ke Mekah selepas singgah di Madinah dulu, baru la aku cakap. Itu pun secara kebetulan ade orang tanye, Eh? Ape kabar orang tu kat Mekah?Itu je...

Pagi ni, orang yang buat tafsiran sendiri, mengatakan ORANG KAT MEKAH MINTAK MAAF NGAN DIA SAJE. Ngan orang lain x de. Adoiiii......Aku cakap SEMUA tp dah kebetulan DIA ada depan MATE AKU, Aku sebut je la NAMA DIE tp aku dah bagi tau die MINTA MAAF PADA SEMUA dan KIRIM SALAM SEMUA. Adoiii......Lepas tu siap cakap, Ishhh..ntah ape lah jadi orang tu kat Mekah?.


Owh...apekah?

Dalam aku x nak masuk campo urusan keluarga, aku terkene jugakkk!!! Dalam aku diam2, ade jugak kate AKU SOMBONG SEJAK DUDUK UMAH 2 TINGKAT, SEJAK PINDAHH UMAH BOSAA!!! X PERNAH NAK AJAK ORANG DATANG GHUMAH?

Elllooo...dulu aku beriya-iya ajak..datang umah aku. Ade korang datang? Memang datang tp sebab kenduri kan? Bile ajak tido, korang cakap ade keje ke nak buat? X kan nak dok melepak je? Pulakkk...aku ajak siap nak masak macam2 tu pun susah? Xpe, fineeee sangatttt!!!

So, now, kalo aku mule berdiam diri, sibuk pulakkk? Dah ko kate aku menyombong, sombong la aku. ADE AKU KESAH? NAN ADOO.... Aku bahagia jeee...sangat bahagia.

Orang nak datang umah, datang la cume perlu call. Almaklumlah, umah aku jauh, kalo main terjah je, sian la kan. Aku suke orang datang umah tp dah orang x nak datang, ape aku nak buat? SALAH AKU JUGAK KEEEE?

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

`ishhh..ntah ape lah jadi orang tu kat Mekah?.'.. Org kat Mekah tu jawab..`alhamdulillah, sihat.. tambah-tambahkan lah doa yg tak baik tu lagi.. '