Halaman

Isnin, 21 November 2011

Jangan biase kann///

Tergelak lak aku bile sorang umat neh wat stetment berbunyi begini:-

Saye suke ngan die ni sbb die x mengada-ngada orangnye. Pandai bawak diri, x perlu nk kol selalu, x perlu nk kua dating selalu. Kire die ni independent la, x susah nak buat isteri..

Huh!!!

Yelah dikkk. Belum kawin memang sume leh independent dekk oiii!!! Akak dulu lom kawin baru bertunang je pun, memang x layan sangat benda2 neh. Even kua g dating pun, jarang le kitorang ni menggedik2, jauh sekali nak berpegang tangan bagai. TAPI INGATTTTT!!! bile dahh kawen, jiwa dah bersatu, hormon dah serasi (WAHHHH!!!KUA BAHASA SAINS DAH!!!!))) ko x kan lagi mampu nak buat mcm sebelum kawin lagi dah dik ooiiiii!!! Selama mane ko nak biarkan bini ko sesorang kat ghumah? X de lame mane dik oiiii!!! Tambah lagi kalo bini ko bunting sokk? Pompuan selalunye akan berubah bile dah kawin dalam ertikate lain, bile jiwa raga die dah jadi hakmilik suami die, otometik die akan jadi lain. Aku x tau nak describe macam mane tp aku jadi macam tu la. Aku x leh x kol laki aku, x leh kalo x pegang die, x leh kalo nak buat ape2 keputusan tanpe die n banyak lagi lah sedangkan aku b4 kawin x heran benda2 tu pun? So, mcm mane ko leh kate, bini ko AKAN INDEPENDENT  LA SANGATTTT??? Maksud aku bukan la x boleh berpisah langsung, sikit2 boleh lah kan? Tapi ko explain bini ko tu memang BOLEH LA SANGATTTT!!! OK, baru seminggu kawin, kite just wait n see orait?

Tapi dikkk...sayang kalo ko berdua TERLALU BIASA cenggini. Memang x perlu tunjuk kat orang pun, aku pun x suruh. Tapi, adalah MALAPETAKA kalo ko biase cenggini di awal perkahwinan. Sok baru masuk tahun ketiga kawin, dh HAMBARRRR? Sebab ape? SEBAB TERLALU INDEPENDENT la sangatt..masing2 dengan hal masing2. Masing2 leh handle sendiri. Memang bagus tapi x dalam sume perkara ye adikkkk....MENGADA-NGADA, MENGEDIK222..BERMANJA2 itu perlu dalam PERKAHWINAN. Jangan biasakan benda yang selalu kite buat b4 kite berkahwin. 

Sebab sampai SATU MASA nanti, korang akan rase semacam dalam rumahtangga korang. Sesuatu yang hilang tp korang x tau ape die? Haaa..kan PARAH dah? Mase tu kalo korang sedar, oklah..boleh diperbaiki sebelum lewat. Tapi, kalo x sedar n masing2 dh ade haluan sendiri? LU PIKIR LA SENDIRI...

Aku bukan la pandai sangat pun dalam bab rumahtangga ni. Aku pun baru masuk 7 thn kawin. Banyak benda yang perlu INGAT, BELAJAR, PERHATIAN. Tapi aku xkan berhenti BERINGAT sesaat pun sebab aku x mau ilang saat manis idup aku dan RAIN sikit pun....masih belum lambat lagi ye adikk2!

2 ulasan:

Dzil Khadeeja berkata...

special case neh..ekeke... ;)

Hot Mummy berkata...

die kol MR. RAIN, remind jangan lupe dtg kenduri die. MAMPU?