Halaman

Rabu, 5 Februari 2014

Kuching Part 3

Harini kitorang menjelajah ke gua2 pulak. Betul2 x de keje ye..abes sume gua nk diredah. 1st skali, kite terjah Gua Pari-Pari. Tinggi jugak nak menapak ke atas. Memula kite hiking nak tangga berjemaah, ingtkan dah sampai atas, xyah memanjat tangga lagi,rupenye ade tangga kayu yg curam pulak. Mama pun gigih memanjat. 

Ini depan pintu masuk ke Fairy Cave.

Persediaan sebelum mendaki anak2 tangga yang comel2 belaka.

Finally, sampai jugak ye En. Rain. Hahahahah..kaber pernapasan seketika..

Gambar2 kat bawah ni, suasana dalam Fairy Cave. Sape yang suke keindahan semulajadi mcm kitorang, boleh layan masuk gua ni. Huahuahuahua...


Tangga2 dalam gua yang curam dan basah. Bukan basah sebab hujan tp air yang menitis kat celah2 batu gua tu.




Rehat seketika bersama Kitkat..eh? mane ade kitkat nyeee...








Lepas tu, kitorang ke Gua Angin plak, yang ni aku x masuk sebab susah nk dukung Ara. Gelap pulak gua nye. Anak buah aku cakap, gua ni ade bunyi angin yg kuat. Kalau dengar betul2, mcm bunyi Mak Ponti jee...heiiiii!!!


Lupe plak, nak masuk Gua Angin kene bayar RM1. Time kitorang pegi ni, mmg x ramai orang sebb time bekerja.

Then, kami ke Tasik Biru. SUMPAHHHH!!! Air tasik tu memang  X BIRU pun...tp mmg cantik view kat sini. Cuma x leh nk view dekat2 air tasik sbb jambatan Tamparuli dah roboh..tetiba jeee!!!







Acara seterusnya, ISI MINYAK. Kitorang pekene Nasi Ayam Penyet, Laksa Sarawak n Mee Kolok. Best kat kedai makan ni, siap tumpang toilet sume. SELESA.

Laksa Sarawak




Sirap bandung.



 Kanak-kanak Ribena dalam van yang kitorang sewa sepanjang kat Kuching, sehari RM270- Encik Din. Seronok kemahen memasing dapat naik van. Ngam2 12 orang leh punggah!

Tiada ulasan: