Halaman

Jumaat, 28 Februari 2014

Say NO MLM!


Ada sesapa yg terjebak ngan MLM? Ape yang membuatkan aku nk kisahkan pasal MLM ni sebab kat FB skang ni, mcm2 produk MLM muncul.

MLM ni teraju nye pun ORANG MELAYU kite. Yang me'MISKIN'kan orang Melayu pun kaum kite jugak. Aku pelik, dh banyak kali berita keluar, berhati2 ngan MLM ni. Macam2 cara penipuan dorang buat. Memula cakap x jual barang, duduk je depan PC duit masuk. Hamboiii!!! Senang gitu kaedahnye ye!End up, jual barang pulakkkk!!
Mane2 mangsa yang baru masuk jadi ahli, disuruh nye amik gambar baring atas duit la, duduk dalam kete mewah n vacation luar negara. Padahal tu sume LAKONAN nye tuan/puan.

Mr. Rain penah terjebak benda ni tanpa aku sedar. Lame dahhh..mase tu pemes UPTREND. Gile kejam kua malam2,  x cukup malam siang plak. Mase tu, aku x tau sangat pasal ni, mati2 la ingat Mr. Rain gigih cari duit lebih keje kat 7E ke ape. Skali benda alah ni. Dah jadi member, berduyun2 Mr. Rain bawak balik kopi kuat lah, kopi sedap lah. Aku mule la hangin kan!! Sebab tau MLM ni memang kebanyakkannye bknnye betul. Dahla Mr. Rain ni macam emas dalam mulut tu, ade hati plak nk bg talk kat  orang.

Tapi x pe...aku layankan je. Lelama senyap jeee..Haa..padan muke!! Bagi duit tu kat anak bini, ade gak faedahnye...hoi!! MLM ni memang target die cr customer yang lurus n suka dgr janji2 kosong yang belum tentu pasti.

Apepun, sedaya boleh, jauhkanlah benda2 mengarut macam ni. Mane yang berjaya, alhamdulilah. Maybe anda orang diatas sekali kat piramid tu. Naseb la orang yg dok bawah tu... 

Tiada ulasan: