Halaman

Khamis, 22 Julai 2010

Bajet utk umah

Ok, kali ni entry pasal rumah.

Last Monday, me n Mr. Rin cuti. Konon2 sakit lutut la sbb baru lepas family day. Heheheheh...tp, Mr. Rin mmg demam tau.

Actually, kitorang dah janji ngan Apit untuk uko grill. Dalam pukul 11 lebih, kitorang gerak ke Nilai. Mr. Rin demam so mood die kurang enak pagi tu, ngan budak2 lagi. Kalau x bawak budak2, x best.

So, sampai kat Nilai, kitorang g sarapan dulu. Si Kimi nak makan maggi sup pulak..(kat umah pejam mate je masak maggi ni!) Yang dhia pulak, nak makan tosai. Die sorang je tau pulun, mami die x rase punn... sabau je la haiii!!

Lepas sarapan, terus gerak ke umah nilai sbb Apit pun dh sampai ngan kawan die yang nak uko tu. Dalam sejam, selesai dah bab mengukur. Kitorang amik yang grill metal biasa je, x denya wrought iron. Apit ade bagi catalog spesis wrought iron, metal n stainless steel. Berpinar-pinar mate aku nengok contoh2 wrought iron ni. Mate aku target sume cantik tp duit aku je x cantek. Pastu, Apit cakap kalau amik grill yang metal biase je, bole cat mcm wrought iron jugak. Tp kan, memang x de yang berkenan wrought iron ni sbb sume cantik. Almaklumla, sarat barat ngan bunga-bungaan. Aku ni simple je orang nye dah rumah pun seharusnyala simple la jugak kan? (Huhuhhuhuh..ayat2 orang xdo duit yang bona eeeee!!)

Dalam kepala otak aku, dh berkira-kira nak beli kipas, aircond n lampu. Terpk jugak nak buat plaster ceiling yang paling simple sbb aku nak buat downlight. So senang aku xperlu pilih2 lampu. Aku ni bukan reti nak memilih, kang ntah ape2 lampu aku pilih kang!naya jer...Bukan tu je aku pk, aku ade pk jugak nak naikkan tembok kat porch aku kiri kanan ni, sbb jiran sebelah kiri aku ni, nampaknye ade bela kucing. Owhhhhhh...tidak la aku berkenannnnn...Bau die satu hal, buatnye die berak merata-rata kan? Adoi haiiii!!!

Kitchen kabinet? Apit cakap dengan keluasan dapo aku tu, lebih kurang 8 ghibuuuuu!!! Mak oiiiiii!!! tercicir spende makkkk!Kang kalau x buat, mane pulak nak letak barang2 yang melambak tu? Pastu, aku pulak mengada-ngada nak extend skit kat bhgn belakang. sebb aku nak letak mesin basuh kat belah belakang. Kalau letak kat dapo, sempit la skit. Jamban aku ni dh la besar, kang bersengol-senggol pulak, payah!

Tiada ulasan: