Halaman

Isnin, 4 Oktober 2010

Citer Grill Part I

MEmandangkan adik ipar aku x de berita langsung pasal grill kitorang tu, kitorang pk jalan lain pulak. Malas dah nak tggu. Lagipun die toke kan? Apedehal pun ngn customer bajet ciput cam kitorang ni, mane nak LAYYANNN!!!

So, last week, aku ngan Rin pegi lah terjah mane2 kedai yg bikin grill. Sampai je kat Nilai, singgah umah dulu. Tgk ade ape2 yang ilang ke kan? Tgk je, jiran sebelah ade kat umah. Selama ni x penah jumpa lagi. Rupenye jiran sebelah ni, datang wiken je. Dorang masih bekerja kat Gombak. Lupe lak nak bagitau, name jiran aku tu Kak Hafsah n suami die aku lupe name...heheheheh!! Kak hafsah nampak baik orangnye n asal Johor. Peramah jugak. Anak ade 5 orang sumenye POMPUAN. Oklah.

Memula ade laki Kak Hafsah ni nak rekomenkan org yg buat grill umah die tp skali orang tu dah tukar no hp pulak. Last2 kitorang cari je la mane2 signboard yang kat area umah tu. Sampai je kat are Jati single story tu, nampak satu signboard ni. Try la kol, memang PERAMAH kooo...segala details aku tanye die jawab. Pastu die cakap, ade staff die tgh wat keje kat area Acacia tu so die suruh datang uko kat umah aku tu.

Sementara tggu budak ni datang, kitorang lepak kat Mamak bawah tu. Dalam setengah jam, budak tu datang. Terus pegi umah n uko. Pas abih sesi uko, kitorang folo die g opis kat Bandar Sri Putra, nak jumpe Big Boss die n leh kire skali. Company ni orang MELAYU punye ok. Aku berdebar jugak sbb boleh ke? Tp tgk kedai die, memang MANTAP n siap bole buat bayaran ansuran untuk staf gomen. MANTAP KE? Adoihai..bukan aku x nak support MELAYU merangkap aku pun ORANG MELAYU. Dah tu, orang MELAYU jugak yang KENCING AKUUUU!!! Hangginnnnnnnnnn!!! Tak pelah, cuba je lah dan moga ALLAH permudahkan semua urusan umah kitorang ni. Dah puas hati ngan segala permintaan n perbincangan, CONFIRM la semuanye. Aku bukan malas nk survey banyak2, kang PENING jugak kepala aku. Lagi setakat ngan RNP ni, servis customer sangat la memuaskan n rege pun REASONABLE..Alhamdulilah.

So, semalam, Rin pegi balik jumpe En. Fadhil untuk urusan bayaran deposit. Huuu...ya allah, permudahkanla segala-galanye. Big boss ni akan uko balik grill b4 tempahan grill dibuat kat kilang dorang tu. PAstu lam masa 2 minggu, insyaallah akan siap. Ntahlah, aku berserah gile babun dah ni. Harapan aku x la terlalu tinggi cuma ape yg penting sumenye BERJALAN LANCAR jer. Sebb banyak lagi keje aku nak bereskan.

Ok, kalau x de halangan lain lagi...insyaallah..entri yang baik akan menyusul selepas ini. Insyaallah.

Tiada ulasan: