Halaman

Rabu, 16 Februari 2011

Traffic jam kah?

Aku peliklah ngn segelintir orang2 yang anta anak2 dorang g skolah. Sbb ape? Yelah, tertanya gak aku, nape kalau nak anta anak ke skolah, seboleh-bolehnye nak berentikan kete betul2 depan gate skolah? Naseb baik guard tu x bagi kete makbapak masuk sampai dalam area skolah, kalau boleh, maunye kete berderet2 depan kelas anak kan?

Aku bukannye dengki x dapat nak parking betul2 depan gate skolah sbb time aku datang pun memang x crowded sgt pun kete kat depan skolah tu. Mase neh la aku peratikan, berpusu-pusu kete2 parents nak turunkan anak betul2 depan gate skolah tu. Aku paham, kalau ko x nak parking seberang jalan sbb bahaya untuk anak ko melintas. Tp, x bole ke ko turun kejap nak lintaskan anak ko? Dahla sesak gile kete depan gate tu, ngan kete cikgu2 parking kat situ sbb parking dalam area skolah dah penuh, ko nak jugak bersesak2 nak menambahkan semak? Jalan skit pun x boleh ke? Kalau ko risau anak ko jalan jauh nak menyampaikan kat gate skolah tu, teman la kejap. Alah, x de maknanye x sempat melainkan ko malas je!! Pastu, dh la parking main dan je, time sesak tu jugak la baru ko nak ulo kat anak ko duit belanja la, nak bagi tazkirah la, time tu la nak berpolok bagai konon2 nak tunjuk la kat orang keliling yang kau tu penyayang padahal kat umah kau la RAJA KUMBANG kan? Alahh!!!

Mentaliti orang skang kan? X menunjuk x sah kan? Alah, kekadang aku pun ade sikap macam neh, x banyak sikit mesti ade sikap macam neh kat sume orang. Tp, cuba pk balik, untuk ape nak menunjuk2 benda yang kite x penah buat, x penah amalkan tp bila depan orang ko cuba jadi THE BEST? mmmm....(jauhkanla aku daripada sifat sombong neh.)



(Pic x de kene mengena ngan tragedi)

Tiada ulasan: