Halaman

Ahad, 5 Disember 2010

Cerita dulu lah...

Tahun neh, opis laki aku a.k.a Rin, buat Family Day kat Gambang Resort City. Berkenan la pulak kitorang nak folo. Survey kat Google, tempatnye mcm menarik. Family day dorang neh buat 2 hari 1 malam. X silap aku, x sampai 20 family pun yang join. Bayaran pun boleh tahan.

Semalam kitorang gerak dr Bangi lebey kurang kul 10.0 am. Kat MRR2 gile babi punye jam!!! adoiii...tensi aku kejap. Aku kan allergik! hahahah... Lepas je Tol Gombak, baru la line clear tp hazab nak menyampaikan ke Tol Gombak tu, korang x rase. Cibai je tau!

Aku x penah pegi are Gambang neh, area Pahang yang penah aku sampai kat Tekam, Genting, Bukit Tinggi, Fraser Hill's n Raub. Umah sape pulak Raub neh????Hhahahahaha....Rahsiaaaa..So, menuju la kami ke Gambang. Tp berenti rehat dulu kat Temerloh. Mengisi perot yang dah hampir nak terburai menahan lapar dan pundi kencing yang kembang kuncup menahan Tetttttt!!!Dah siap makan n sembahyang sume, baru kitorang gerak. Aku tertengok lak signboard!!! 88km to GAMBANG!!!!! gampang betolll!!! leper buntut aku weiiiii!!! budak2 neh dah resah gelisah dalam kete. Ngan ujan kat luar satu hal. Sabau je lah. Haha... kat sini kawan aku si Cenor mula menyampaikan cite2 yang panas lagi hangat!!!! huhuhuhuh...memang meletoppp!!Budak tu dah x sabar2 nak sampai ke destinasi bagi menghangatkan suasana yang telah sedia hangat!!! Sabau2 dik!

On the way dah nak sampai, tempat die memang jauh dr pekan la aku rase. Masuk je simpang resort dh nampak deretan apartmen. Memang nampak baru n cantik lah. Keliling tempat tu memang x de kedai2 ke, ape ke. tapi sekitar area apartmen je dah mencengkam kalbu anak2 aku dalam kete neh. Segala bapak permainan pun ade. Korang siapkan duit je lah. Itu belum lagi dorang nampak waterpark pulak kan?

Dh selesai check in, kitorang dapat studio room. Memang puas hati lah. Dorang punye kemudahan pun mcm2 ade. Dan yang penting sume boleh guna. Ni kang, name je ade KBox la, gym lah, snooker la, tp haram jadah x leh masuk n guna. Swimming pool dorang pun cantek. View dr mane2 sekitar apartmen neh, memang cantek je, ijau je pemandangan. Petang tu, dorang ade sukaneka. Anak aku beselah, nak main tp malu2. sabau je lah. Dengan Dhia skali pun join. Dak Dhia neh, mcm aku. X tau malu. terjah je. Memandangkan kanak2 x ramai, so ade 2 grup je lah yang main. So, menang ke x menang, Si Aimar dapat je hadiah. Dak dhia, x main pun die belasah gi berator amek hadiah.

Sukaneka abeh dalam kul 6 pm. Pastu terus masuk bilik bersiap nak g dinner kat water park. Malam tu ujan la pulak. Nak ketempat dinner tu x lah jauh, jalan kaki ataupun naik tram. Dah budak2 neh nak sgt naik tram, naik je la. Kena la jugak tempias2 ujan tu. Sampai kat tempat dinner dlm kul 8 mlm. Majlis start kil 8.45 mlm. X de la aktiviti sangat cume dorang bagi door gift n lucky draw. Door gift dorang memang unik, PELAPIK PERIUK PANAS. Betul ke neh? Pastu Rin dapat hadiah lucky draw. REZEKI!!! Tp, sume orang memang dapat pun. Bukan ramai pun family kan?

Makanan kat sane pun, bole tahan. Cuma keadaan kutleri die, kureeeenggg skit. Macam baru kuar dr kotak pun ade. Habis majlis, borak2 jap n terus balik hotel. Ujan memang x berenti2 sampai la malam. Dah masuk hotel, terus budak2 neh layan lentok!

Esoknye, dh xde ape2 aktiviti...acara bebas. Lepas bekfes, terus layan bebudak neh mandi swimming pool. Dalam 2 jam, kemas2 barang n terus check out sbb nak mandi kat water park pulak. Huh!!! Ghamai betol orang, sampai nak lepak pun x de tempat. Last2 jumpe gak tempat lepak. Haaaa...berendam la sampai petang!!!

Dalam kul 4 pm, kitorang terus balik KL. Alhamdulilah..sampai KL kul 9.30 mlm.

Pic? next entry yeee...

Tiada ulasan: