Halaman

Rabu, 19 Januari 2011

Cite duit belanja skolah Kimi

Petang semalam mase amik Kimi kt umah Mama. Kimi cite kawan die membeli kat kantin sekolah die. Die cite kawan die beli kopok 2 tapi x bagi pun die satu. Alalalalala...ciannye anak Mami neh. Die cakap, abang nak beli tapi abang x de duit....sob!sob!sob!

Kimi: Mami, esok boleh x abang bawak TABUNG abang pegi skolah?

Mami: Nape lak nak bawak tabung? Nak buat ape?

Kimi: Abang nak beli kopok kat kantin.

Mami: Laaa..nape nak bawak tabung pulak? X pelah, esok Mami bagi duit tp abang tau ke nak gune duit?

Kimi: .........

Mami: x pelah, malam nanti Mami ajar care nak gune duit. (Time neh kan, sian tgk Kimi. Terbayang2 time die tgk kawan die makan kopok!!))

Time aku skolah rendah dulu, Mama bagi duit belanja 50 sen. Dulu-dulu 50 sen kire banyak dh tu kan? Tapi, itulah..asuhan dari Mama, siap cakap lagi, kalau x cukup, MINTAK LAGIII!! Mane la dulu time skolah, badan aku macam belon?

Sekarang 50 sen leh beli ape? Boleh nek kuda kat WARTA itupun kene masuk dua keping duit syiling 20sen baru leh gerak kuda tu kan?

RM1...belanja Kimi ke skolah ari neh. Aku x suruh die abiskan. Aku cakap kt Kimi, balance simpan dalam tabung.

p/s: Macam mane la Kimi g beli nanti? Die tu punye la pemalu yang amat!!! X leh aku bayangkan, sedih lak ati aku neh. Tp, x pelah, esok2 dh darjah 1, kene juga beli sendiri.

Tiada ulasan: