Halaman

Rabu, 12 Januari 2011

COPY PASTE punye storiii

Entri aku kali neh, aku berkongsi pendapat ngan Cenor bace entri ko-tiru-dia-ke-dia-tiru-ko. Sila bace ye. Aku rase aku x perlu wat ulasan pepanjang lagi sebb Cenor dh menggali ngan lebih dalam lagi pasal isu neh.

Ok, ape yg aku tulis, aku merujuk kepada diri aku sendiri. Sejak kebelakangan neh, aku perasan, APA YANG AKU PAKAI menjadi buah mulut orang occayyy!!! (Sekali perasan artisss!!!) Memula dulu, ade trend pakai tudung EKIN, aku pun folo la kan? Yelah, ikot peredaran jaman katenye. Dah muak tudung EKIN, datang pulak tudung SYRIA dan membawa pulak ke SHAWLS. Dan aku juga seperti manusia dan perempuan lain yang ade hati dan perasaan macam lawa, nak juga melarammmm....kan? X salah kan?

Tapi kan, bila aku melaram skit, ade orang memerhati ghupenyeeeeee...selama neh memang aku tau ade sorang dua makcik yang suke memerhatikan aku tapi setakat neh die oraittt lagi. Belum BERKATA-KATA lagi. Ni tak, dahlah berkata-kata siap cakap lagi aku tiru orang, x pun orang tiru aku (yang neh ayat nak bagi aku perasan cantik la tu kan?), pastu cakap pulak makin lame makin melawoooooooo...Barulah aku tau, idop kat donia neh, jangan makin lame makin melawoooo, patutnye makin lame makin burookkkkkkk!!!! Apelah, patutnye, kengkawan ko ade gaya, patutnye ko suke n tumpang sekaki. Neh tidak, dalam diam2 ko kutuk bagossss punya!!! Orang pakai neh salah, orang pakai tu salah tp kalau ko pakai, X PE kan? Ape punye hati la ini olangggg!!! Suka komplen sana sini!!!!!!Masalahnye, aku membeli n melawooo, ade gune duit ko ke makcikkk???? X de kan?

Senang macam neh la makcik, yang benarnye, ko tu jeles ngan aku kan? SEBAB? Sebab...ko baru nak merase neh sumeee kan? Dulu2 duit ko berkepuk jugak tapi ko simpan jeee, kekonon leh tukar jadi jongkong omeh kan skali Allah bagi ko musibatun baru ko terdudukkkkkk kan? Barulah ko tau suami ko wujud ke tak kan? Jam neh baru ko nak merasa nak beromantik2, nak berdua-duaan..Alah,alah,alah...pastu baru lah nak merasa ke Ariani la, Ratu la, Pearl Haya la. Bajet macam aku x penah pegi la tu sume kan? Adoooooiiiiiii!!!Sian ko neh!

Tapi, apesalah aku nk buang mase kutuk ko? Kang orang yang bace blog aku neh,pk asyik aku x ngam ngan orang pulak kan? Padahal orang x tau, ape berlaku kat sekeliling aku. Selama neh, aku diam je malas nak pk. Tapi, sejak aku ade kawan bernama HASNOOR ALI, aku rase disitu lah mulanye. Memang setan budak neh, tu sebab SUME ORANG KUTUK KO!!! hahahahahaha....tp hati die baekkk...walaupun die ala-ala FIONA SHREK tapi FIONA SHREK tu pun baek kan? Huuhuhuhuhuh..

Kekadang sian aku nengok die neh, macam2 orang cakap hal die tapi nasib baik lah die neh terjal. Kire x lut la kan? Yang aku pulak, baru la nak dapat kawan mcm die. Sampaikan ade orang cakap, aku macam die x pun die macam aku? Tapi, aku x la mampu macam die. Beli STROLLER BERIBU-RIBUUU...(mati la aku neh kangg!!!) Die neh memang bangsa x kisah duit. Yelah, lagipun ko beli untuk family sendiri kan? Ape nak kire kan? Betapa akrabnye kitorang neh, ropenye menjadi nanah kat sesetengah orang. Itulah mulenye, ade je x kenenye kat kitorang berdua neh. Ok, kalo aku tiru die atau die tiru aku, SALAH KE? Bukan aku tiru die isap batang, eh? Isap dada eh? Dia x de salah ape pun kan? Dan aku ade salah ape ke sampai die x boleh folo aku? Die pun bukan bangang sangat sampai x tau nak bezakan mane baek atau buruk kan? Yang penting, aku dan die saling mengapdetkan diri untuk somi, family n diri sendiri. Bukan apdet setakat nak melawo je, apdet segala-galanye.....

So, aku bukan artis yang nak korang peratikan. Aku bukan idola yang nak korang folo kan? Cuma, aku mohon, aku juga berhak melakukan ape aje yang aku inginkan. Begitu juga ngan korang kan? Aku tau pasti akan ade yang kate, eleh, perasan je, ade ke yang peratikan ko? X pe, aku x kesah pun sbb ape yang berlaku neh pun sebb ORANG PERATIKAN aku la...Apepun terima kasih la sebab suke sangat peratikan aku kan? Memang sah korang neh x de keje lain, dok memerhatikan orang pastu dok mencongak gaji aku neh mampu ke idak nak bersoping bagai!!! Life must go onnnn.......PEACEEE!!!

1 ulasan:

Dzil Khadeeja berkata...

kesialll mokcik tukan..hurm..klu mokcik pun pandai wat cmtu, x mustahil yg lain pun begitu juga..biar la mereka dan labu2 nyer itu...fiona & kwn nyer menten cute...peace no war... =)