Halaman

Ahad, 7 November 2010

Andai aku...

Andainye satu hari nanti, aku sakit terlantar sepi. Aku ingin menjemput semua sanak saudara ku dan kawan2 ku menziarahi aku nanti. Andai sudah sampai masenya aku nanti, aku menjemput semua sanak saudara ku dan kawan2 ku menziarahi, membacakan Surah Yassin, membaca Al-Quran kepada aku nanti. Justeru kepada semua sanak saudaraku dan kawan2 ku, tunggulah sehingga aku hilang daripada pandangan mata kamu semua yakni aku sudah berada di dalam lahat. Aku MENJEMPUT SEMUANYA YANG BERKAITAN MAHUPUN TIDAK, KERUMAHKU UNTUK BERTAHLIL UNTUK AKU SEBAGAI BEKALAN AKU DISANA NANTI. Aku ikhlas MENJEMPUT kalian semua....

Ini mungkin boleh aku anggap sebagai wasiat kepada semua pembaca blog aku ni. Andainya saat aku tiba, korang semua tau bahawa korang memang sudah aku jemput untuk menziarahi aku.Kenapa aku tulis mcm ni?

Sebab aku takut, satu hari nanti, bile aku MATI, kawan2 atau sanak saudara aku takut nak menziarahi aku sebabnye TIDAK DIJEMPUT. Memang kite telah diomokkan dari kecil lagi bahawasanya KALAU ADA KENDURI KENDARA YANG MELIBATKAN MAKAN MINUM, HARAM KITE PERGI KALAU TIDAK DIJEMPUT. TAPI, KALAU ADE KEMATIAN, KITE BOLEH PERGI MENZIARAH WALAUPUN TIDAK DIUNDANG...Dulu2 mungkin boleh guna lagi fakta diatas ni. tpi, zaman sekrang, aku sendiri takut tambahlagi PAKCIK aku sendiri menidakkan perkara ni. Huh!!

Bile marah...semuanya akan tersembul keluar..Lupe pada saat2 manis kite semua penah bersama dan bergembira. Bila marah, keluar semua kata2 yang menambahkan lagi api kemarahan yang memuncak sehinggakan MENZIARAH ORANG MENINGGAL DUNIA MENJADI SATU KESALAHAN BESAR!!!! Dengan alasan, die penah dimalukan dan difitnahkan. Sungguh mudah meruntuhkan sesuatu ikatan yang terbina sejak azali lagi. Tp, nak mengeratkan semula..MUSTAHILLLL!!!

FIKIRLAH....kenapa begitu mudah memusnahkan ini semua? Dan yang lebih menyedihkan aku, bile orang yang x berkenaan jadi mangsa.. Kesian N~~~~...die x bersalah. Die hanya berpegang kepada FAKTA di atas. Dan kami jugak x bersalah.

Betullah orang kate, kalau kite nak meletakkan name kat anak2 yang baru lahir. Kenelah pilih name yang sesuai. Tambahlagi kalau kite pilih name yang berkaitan dengan surah2 di dalam al-Quran. Berat sang anak nak memikulnye. Takot2 nanti, name yang diberi x bersesuaian dengan maksud yang dipilih.

Ok, kengkawan..memang korang x paham ape yang akuu tulis ni.Hanye aku je yang tau kenapa aku tulis macam ni. Tp aku harap korang faham dan nyata 2 perenggan diatas. Kalian, aku alu-alukan. X kira dijemput atau tidak...

2 ulasan:

Rin berkata...

betul tu ina...
kadang2 kemarahan mengatasi segalanya...

harap2 kita sentiasa didalam keredhaan Allah SWT...

insyallah

Hot Mummy berkata...

thanks kak pia.

tp,kesal la kak, marah sampai sanggup kuakan kenyataan mcm ni. Esok2 kalau dh berbaik balik, malu x?