Halaman

Sabtu, 20 November 2010

Kalau nak bersaing...

Kalau kau nak bersaing, bukan aku orangnye. Nak bersaing, bersaing la secara sihat dan yang paling best, bersaing la ngan orang yang setaraf ngan ko. Bukan ngan aku. sebb aku neh dah terlampau KAYA dan BERDUIT! Kau tak mampu la nak lawan aku. Dan aku nasihatkan kau, bersaing dengan orang yang lebih layak ngan kau!

Tapi, aku tau, kau takkan berani nak bersaing ngan orang yang layak ngan kau. Sebab dorang lagi HEBAT kan? Hahahahha...tu sebab nye kau menggelitis nak berlawan ngan aku. Tp, malangnya, ADE AKU KESAH? Lagi aku kesian tgk kau lagi ade leee...Kau berbelanja mewah semata-mata nak menunjuk-nunjuk depan aku. Mmmm..x yah lah. Aku pun belum tentu nak membuang duit macam kau semata-mata benda yang x berfaedah.

Jangan la kau risau, aku neh memang berduit tapi aku x reti lah nak menunjuk-nunjuk kat orang macam kau! Yang aku kelakar tu, kau cite kau buat tu, kau buat neh sampai beribu-riban tp hasilnya? NAN ADO???? KEsian...

Nasihat aku la kan, x yah la susah payah memikirkan macam mane nak bersaing ngan aku (walaupun konon2nye, ko x bersaing la kan? orang macam kau neh, bersepah perangai mcm neh kat tepi jalan!) Ade baiknye kau simpan aje lah duit kau tu, (ntah mane datang duit tu, x tau la kan?) Perjalanan idop ko masih panjang lagi, kang asyik nak bersaing je, abes pulak! Takkan nak mintak kat aku pulak kan? Ishhhh!!! mestila kau malu kan?

Dan lagi satu, rentikan lah sikap asyik menyusahkan orang. Dah besar panjang dah, dah beranak pinak, x abes2 menyusahkan orang sekeliling kau kan? Selagi boleh ko kerah, ko kerahkan? Ape punye manusia la kau neh!Belajar pandai2 pun, akal berkarat ropenye!!!

Last sekali, aku nak bagitahu lah. Aku neh memang dari azali suke buat baek ngan orang tambah lagi kalau orang tu yang aku sayang. So, idop aku neh sentiasa dilimpahi rezeki yang x putus2 datang. ALHAMDULILAH....Jadi, kau contohi lah aku. Buat baek dengan orang walaupun orang asyik mengutuk kite x abes2.

Ok, ada paham? Cau cin cauuuuu!!!

2 ulasan:

(One) SiTi* berkata...

ngeh,
akak.. bebelan marah-sambil-senyum nie..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata...

alamak kenapa marah2 ne...