Halaman

Ahad, 7 November 2010

Layan cite Hindustan..



Raye2 Deepavali ni kan, byk le movie2 Hindi n Tamil kat TV. Semalam, budak2 ni dh melarikan diri ke umah Atok dorang. Tggl aku ngan Rin je lah. Ape nak buat? NAk main, panas2 buta ni melekit. Al-maklum lah,kulit aku kan kulit BMW....Motif? Ntahlah haiii...

Menjalar-jalar depan TV, skali kua lak cite Hindustan ni, BAGHBAN (Taman Sari). Tengok2, hero tua si Amitabh Bachan yang belakon. Boleh la...layannnnnnn...

Cite ni meman 5 Star aku bagi. Cite pasal pengorbanan Ayah kepada 4 orang anak jantan die yang tak reti2 bersyuko. 4 orang pelakon sebagai anak die ni, aku x kenal sekor haram pun. Yelah, dh namenye ko berlakon jadi jahat dh tentulah amik pelakon suam2 kuku je kan? Ok, Amitabh Bachan, of coz la jadi Ayah keje sbg Accountant. Bini die, Hema Malini ke? Aku tanye Rin, die A'ahkan je..mentang2lah aku x kenal kan? Anak dorang ade 4 n ade sorang lagi anak angkat name die ALOKH. Yang ni konfem la aku kenal kan? Si SALMAN KHAN...hehehehhe....

Nape aku kate citenye sedih dan patut dijadikan pengajaran? Peringatan untuk aku jugak sebenarnya. Esok dah tua n dh bersara, jgn gatal2 nak pegi duduk kat umah anak2. Tambahlagi kalau anak2 ko tu dah kawin kan?

Takkan la aku nak menaip panjang lebar kat sini kan? Korang belum tgk cite ni, g lah donlod ke ape ke.. tp memang cite ni banyak pengajarannya.

Aku rase kat mane2 paper skang ni ade kisah, anak x mo jaga mak bapak dorang. Ade tu 9 orang anak, nak jaga mak sorang pun berperang. Tp, itulah....resam kat donia ni. Cite ni peringatan untuk aku jugak. Walau mcm mane sayangnye kite kat anak2, belum tentu sok bile kite dah tua, anak2 kite ni akan menjaga kite bile kita sakit. Cite ni jugak, mengingatkan kite, bile kite bekerja ni, beringat2lah nak simpan duit. At least bile dh tua, kite ade duit nak beli umah tempat kite laki bini nak berteduh daripada nak menumpang kat umah anak2. Yelah, dh tentu mase tu anak2 kite dah kawin n ade tanggungjawab. Kalau anak2 kite ni dapat laki/bini yang bertanggungjawab dan x berkire, alhamdulilah lah. Kalau dapat yang jenis macam dalam cite ni? Sia2 je idop. Elok2 je memuda aku melawa, happy, skali dah tua, aku merempat? Ooooooohoiiiiii.....

yang best nye cite Hindi ni, dorang x perlu berlakon jadi anak derhaka yang nak mati siap ade cacing kat badan lah, skali idong ko mcm babi lah. (Tp, di alam realiti, aku tak menidakkan kuasa ALLAH yang MAHA MENGETAHUI.)Cite Hindi ni lain, dorang xperlu kan itu sume. Cukup dengan skrip yang dorang lafazkan. Dah cukup buat aku merebeh. Sedih weiiii..tambahlagi bile mak bapak dorang dalam cite ni x mahapkan anak2 dorang. (dalam ati aku padan muke!)

Dialog dorang cukup meruntun jiwa aku.Sampai aku cakap kat Rin, jauhkanlah perangai begini daripada anak2 kite. Jangan la dorang jadi mcm ni.

Bagi yang belum tgk cite ni, tengoklah. Cari lah mane2 DVD ke, donlod ke. Kalau tgk kat TV, banyak na iklannye. Lagu dalam cite ni, toksah cakaplah. Sendiri mau ingatla kan? Hahahahahahha.....

Happy Deepavali!!

Tiada ulasan: